04AUG2019  FORTUNA SITTARD ROULEERT HOOFDSPONSORSCHAP: SECC SIERT SHIRT IN ALKMAAR

Fortuna Sittard treedt het nieuwe seizoen in de Eredivisie tegemoet met niet één, maar vier hoofdsponsoren. Het Sittardse SECC, Sport Event Congrescentrum, trapt zondag “vol trots” het seizoen af in Alkmaar tegen AZ. 

In aanloop naar de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo worden de overige drie participanten individueel wereldkundig gemaakt. De partijen in kwestie prijken in vier clusters van respectievelijk acht en negen wedstrijden op de voorzijde van de Zuid-Limburgse eredivisionist. “Innoverende factor aan het concept is dat de vier bedrijven het gehele seizoen op shirtexposure kunnen bogen”, legt commercieel manager Jiry Funke uit. “Na het meest prominente exposurecluster op de voorzijde van het shirt, wordt er nog drie keer geswitcht naar een andere shirtlocatie; de schouderpositie (links en rechts) en de rug, onder het rugnummer. Op die manier wordt de bekendheid van de afzonderlijke partijen maximaal geboost. En gezien het enthousiasme bij de vier bedrijven sluit ik zelfs niet uit dat de we dit roulatieconcept in de toekomst handhaven.” 

SECC straalt datzelfde enthousiasme uit als organisatie. Het snel groeiende Sittardse event- en congrescentrum exploiteert met veel succes de commerciële zalen in het Fortuna Sittard Stadion. Van de grote corporates op de Brightlands Chemelot Campus, tot gerenommeerde bouwbedrijven als Van Wijnen,  Laudy en Spie: stuk voor stuk vertrouwden ze SECC afgelopen seizoen al de organisatie van hun bedrijfsevent in het stadion toe. Om de volgende stap te zetten zocht SECC naar een manier om het bedrijf ook bij het grote publiek te introduceren. “Toen Fortuna ons polste voor het roulatiemodel hoefden we dan ook niet lang na te denken”, vertelt SECC-directeur Jack Aerts. “Fortuna staat er enorm goed op vandaag de dag en via al hun mediakanalen kunnen ze perfect een bedrijf of campagne uitlichten. Ik kijk vol trots uit naar het moment van aftrappen in Alkmaar vanavond. En het mooie is dat er daarna meteen weer kan worden uitgekeken naar de eerste thuiswedstrijd tegen Heracles. Het lijkt me duidelijk dat ik heel blij ben dat we als SECC een van de vier partijen zijn.”

Ivo Pfennings, algemeen directeur van Fortuna Sittard, kan zich volledig vinden in Aerts’ woorden. “Van meet af aan verliepen de gesprekken goed, vooral omdat beide kampen de win-win-situatie heel duidelijk voor zich zagen. Daarnaast heeft SECC - door het opereren vanuit het stadion - ook nog eens het Fortuna-dna. Op wedstrijddagen verzorgt SECC de complete F&B (Food and Beverage, red) in het stadion, dat maakt het geheel nog wat specialer. Ik heb uiteraard het ontwerp gezien van het shirt en het logo matcht fantastisch. De komende week zullen we uitgebreid stilstaan bij de andere drie logo’s die het shirt verrijken. Twee van hen komen zelfs van ver buiten de Westelijke Mijnstreek en dat zegt volgens mij wel iets over de aantrekkingskracht van de club anno 2019. Met deze alliantie aan boord, mag het seizoen wat mij betreft beginnen.” 

FOTO'S

AANMELDEN WHATSAPP

Wil jij exclusieve Fortuna Sittard content rechtstreeks via jouw telefoon ontvangen? Registreer je dan nu voor onze WhatsApp tool.

* ik ga ermee akkoord dat Fortuna Sittard marketing communicatie verstuurt via WhatsApp

@FORTUNASITTARD
AANMELDEN NIEUWSBRIEF

Meld je nu aan voor de Fortuna Nieuwsbrief en blijf op de hoogte van alle laatste updates.

WEDSTRIJDEN
SAT 23
11
PEC Zwolle - Fortuna Sittard
SAT 30
11
Fortuna Sittard - FC Groningen
SAT 07
12
PSV - Fortuna Sittard
SAT 14
12
Fortuna Sittard - RKC Waalwijk
SAT 21
12
Willem II - Fortuna Sittard
SAT 18
01
Fortuna Sittard - Vitesse
SAT 25
01
Sparta Rotterdam - Fortuna Sittard
SUN 02
02
Fortuna Sittard - sc Heerenveen
STAND EREDIVISIE
11. FC Twente 13 18
12. Sparta Rotterdam 13 16
13. FC Emmen 13 13
14. Fortuna Sittard 13 12
15. ADO Den Haag 13 10
16. PEC Zwolle 13 10
17. VVV-Venlo 13 9
18. RKC Waalwijk 13 4
STRATEGISCHE PARTNERS
DIAMOND BUSINESS PARTNERS
DIVISIEPARTNERS