51NORTH officiële design & development partner van Fortuna Sittard

Fortuna Sittard heeft het designteam uitgebreid met de diensten van 51North. Het Sittardse bedrijf zal zich de komende seizoenen gaan buigen over de digitale platformen van de club. Met het ondertekenen van de overeenkomst treedt 51North als Strategisch Business Partner toe tot de sponsorpiramide.

51North is gespecialiseerd in het creëren van innovatieve, online platformen. Deze creaties maken ze voor diverse A-merken in zowel binnen- als buitenland. Jaap Kraan, creative partner bij 51North, is blij met de samenwerking met Fortuna Sittard. “ Deze samenwerking komt op een mooi moment waarin Fortuna wil doorgroeien op alle vlakken.  Samen met Fortuna willen wij door middel van betekenisvolle digitale platformen de relatie met bestaande en nieuwe generatie fans verder versterken.”

Nick Verheijen, als marketingmanager namens Fortuna Sittard betrokken bij dit project, laat eveneens weten enorm blij te zijn. “We hebben ons de afgelopen periode gebogen over de vraagstukken rondom de merkidentiteit en alle facetten die daarbij komen kijken. Met de komst van 51North is ons designteam rond. We hebben nu vier partijen die elkaar ontzettend goed aanvullen, waardoor we als club hier maximaal van kunnen profiteren.”

Over de invulling vertelt Nick: “Onze online platformen kennen nog diverse ongemakken, dus we zijn blij dat wij met de expertise van 51North hierin verbeteringen kunnen gaan aanbrengen. Zowel design technisch, maar ook in het gebruiksgemak. We zijn er van overtuigd dat ons dit opnieuw een stap verder brengt in de professionalisering van de club. Uiteindelijk zullen de fans hiervan gaan profiteren.”

Algemeen directeur Ivo Pfennings ziet het eveneens als een prachtige deal voor de club. “Met 51North hebben wij een Sittards bedrijf aan ons netwerk toegevoegd, dat nationaal erg hoog staat aangeschreven. Dit hebben zij onderstreept door enkele prestigieuze awards te winnen binnen hun branche. We zijn trots dat we deze partij aan ons gebonden hebben en dat zij zich gaan richten op het verbeteren van de online informatievoorzieningen richting onze fans.”