FAQ Coronamaatregelen

Doordat COVID-19 nog altijd onder ons is, is Fortuna Sittard genoodzaakt om maatregelen door te voeren in de toegangsregeling voor het komende seizoen. De club streeft er naar om alle seizoenkaarthouders te allen tijde zo volledig mogelijk te informeren over het bezoeken van wedstrijden en bijbehorende maatregelen.

De komende periode zullen wij gebruiken om veel gestelde vragen te beantwoorden. Wij zullen dit blijven monitoren en toevoegen aan de onderstaande overzicht. Hieronder een overzicht van veelgestelde vragen met bijbehorende antwoorden.

Deze nummers zijn tot op heden nog niet gecommuniceerd. De seizoenkaartverkoop stopt per maandag 14 september, waardoor alle nummers bekend zijn. In de loop van volgende week ontvangen alle seizoenkaarthouders een mail met daarin tot welke groep zij behoren (per 100). Het nummer waarmee jij in het roulatiesysteem wordt opgenomen staat dus los van het nummer in de bevestigingsmail van de seizoenkaartaanschaf. Deze nummers zullen worden toegekend op basis van de aanschafdatum.

Voor de eerste thuiswedstrijd geldt dat iedereen die vóór 8 juli 2020 (2.400 supporters) de seizoenkaart heeft besteld, recht heeft om bij inschrijfmoment 1 zijn of haar ticket te bestellen. De 2.400 supporters die onder deze groep vallen zullen allen ook nog een persoonlijk bericht ontvangen één dag voor het inschrijfmoment.

Voor iedere thuiswedstrijd zal er een nieuw e-ticket besteld dienen te worden. Dit kan op de inschrijfmomenten die zijn gecommuniceerd en werkt precies zoals een normale kaartverkoop, echter is nu het hele stadion ingedeeld op 1.5 meter afstand. Bij de ingangen zal er dus alleen toegang verstrekt worden met een geldig e-ticket en niet met een fysieke seizoenkaart. 

Iedereen die zich verzekerd van een wedstrijdticket krijgt het ticket toegestuurd op het bij ons bekende e-mailadres. Indien je kaarten aanschaft als huishouden, ontvangt ieder binnen het huishouden een apart e-ticket op het bij ons bekende mailadres. 

Fortuna Sittard kwalificeert de wedstrijden tegen de traditionele top-3 (Ajax, PSV, Feyenoord) als topwedstrijden. Met de huidige coronamaatregelen zijn wij genoodzaakt een roulatiesysteem te hanteren, waardoor het niet voor alle supporters mogelijk is om alle drie de topwedstrijden bij te wonen.

De eerste wedstrijd tegen een club uit de traditionele top-3 vindt plaats op 22 november 2020, namelijk Fortuna Sittard – Feyenoord. Op basis van de huidige cornamaatregelen, kan gegarandeerd worden dat alle seizoenkaarthouders minimaal 2 van de 3 wedstrijden tegen de traditionele top-3 clubs kunnen bijwonen. 

Voor de jeugd t/m 12 jaar zijn er geen maatregelen met betrekking tot het afstand houden. Zij mogen zich dus ook, zodra de inschrijfmomenten starten, zich voor ieder vak inschrijven. Dit mag naast de “huishoudens vakken” dus ook op FRS, C, D & A. Het inschrijven kan via het formulier t/m 12 wat hiervoor bestemd is. Hierbij dient er wel rekening mee gehouden te worden dat dit pas mogelijk is vanaf het moment dat de begeleider een stoel heeft gereserveerd.

Het is verder ook mogelijk om kinderen t/m 12 jaar middels het formulier huishoudens aan te melden. Dit omdat de huishoudens ook allemaal naast elkaar komen te zitten. Dit huishoudens formulier is enkel in te vullen gedurende het eerste inschrijfmoment per wedstrijd. Middels dit formulier is er echter de restrictie dat dit alleen voor de vakken E1, E2 & E3 en het uitvak mogelijk is. Het is dan niet nodig om het formulier t/m 12 in te vullen. 

Aan het begin van het seizoen hebben supporters de keuze gehad tussen twee opties, namelijk “onvoorwaardelijke steun” en “tegemoetkoming”. De supporters die voor “onvoorwaardelijke steun” hebben gekozen kunnen geen aanspraak maken op een vorm van restitutie, maar zullen wel nog gedurende het seizoen drie verrassingen ontvangen. De autosticker op de alternatieve fandag was de eerste verrassing.

Voor de supporters die destijds “tegemoetkoming” hebben gekozen, zullen alleen voor de wedstrijden waarop ze zich niet kunnen inschrijven tegemoetkoming ontvangen. Dit geldt dus voor de supporters die niet bij inschrijfmoment 1 zijn ingedeeld en ook geen overgebleven ticket hebben kunnen aanschaffen. Dit geldt dus niet voor wedstrijden waar de supporter zelf niet aanwezig kan zijn. 

Met de huidige maatregelen zou dit neerkomen op het feit dat supporter met de optie “tegemoetkoming” maximaal 1 op de 5 wedstrijden aanspraak kunnen maken op een restitutie. Dit geldt uiteraard niet als ze alsnog een (overgebleven) ticket hebben kunnen bemachtigen bij inschrijfmoment 2.

Met de button “koop voor een vriend” is het mogelijk om voor iemand anders een ticket te kopen. Dit werkt hetzelfde als bij de reguliere kaartverkoop. Houd hierbij wel rekening dat dit alleen kan als deze vriend in hetzelfde inschrijfmoment zit