Accreditaties

Tijdens wedstrijddagen zijn leden van de pers van harte welkom in het stadion. Er zijn twee perstribunes aanwezig op de Hoofdtribune, die gezamenlijk plaats bieden aan 48 persleden. Voor Tv-camera’s en video-analyseteams is op de Hoofdtribune een cameraplatform ingericht. Iedere journalist die een wedstrijd van Fortuna Sittard wil bezoeken, dient een accreditatieverzoek in te dienen bij de Persafdeling. Lees hieronder meer over de procedures.

Wedstrijdaccreditatie aanvragen: NSP-kaart vereist

Journalisten die een thuisduel van Fortuna Sittard willen bezoeken, dienen voor elke wedstrijd een Fortuna-dagperskaart aan te vragen. Hiervoor dien je in het bezit te zijn van een NSP-kaart. Dit is een vereiste, doch geen garantie. Zodra de capaciteit van de perstribune wordt overschreden maakt de afdeling Perszaken een keuze over wie er wel en geen accreditatie toegewezen krijgt. Wellicht ten overvloede: het maken van wedstrijdgebonden content is eveneens een vereiste.

Aanvragen met NSP-kaart

Voor bezitters van een NSP-kaart geldt dat aanmelding alléén mogelijk is via de website van de NSP. Directe verzoeken aan Fortuna Sittard worden niet in behandeling genomen. Ben je freelancer dan ontvangen wij tevens graag de naam van de opdrachtgever, incl. een contactpersoon en telefoonnummer, zodat wij waar nodig kunnen controleren. Zonder deze informatie kunnen wij je accreditatieverzoek niet in behandeling nemen.

Accreditatieverzoeken dienen uiterlijk 2 dagen voor de wedstrijddag ingediend te worden. Let op: deadline voor zondagwedstrijd is op donderdag. Een later verzoek voor een accreditatie wordt niet in behandeling genomen. Hierop worden geen uitzonderingen gemaakt.

Voor je gemak vind je in onderstaand overzicht de uiterste aanleverdata en tijdstippen:

In verband met de coronamaatregelen kunnen bovenstaande data afwijken. Klik hier voor een overzicht gedurende deze periode.

Niet in het bezit van een NSP-kaart?

Mediavertegenwoordigers die niet over een NSP-kaart beschikken, sturen een e-mail naar communicatie@fortunasittard.nl , met – naast naam, medium en telefoonnummer – een bewijs van opdracht van het mediabedrijf dat ze vertegenwoordigen (incl. naam en mobiele nummer van contactpersoon). Deze aanvragen worden per geval op hun merites beoordeeld en waar Fortuna Sittard dit nodig acht bij uitzondering toegekend. Fortuna Sittard behoudt zich bij aanvragen zonder NSP-kaart nadrukkelijk het recht voor om een verzoek voor een dagperskaart af te wijzen.